У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Проект нормативної та експертної грошової оцінки земель, майна населених пунктів
Количество страниц 103
ВУЗ СУМСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2012
Содержание ЗМІСТ

стр.

ВСТУП................................................................................................................ 2

РОЗДІЛ І Нормативно-законодавчі та теоретичні основи
проведення грошової оцінки земель населених пунктів......................................................................................................... 6
РОЗДІЛ ІІ Загальні відомості про населені пункти Кіндратівської сільської ради.............................................................................................................. 24
2.1 Розміщення населених пунктів в системі розселення.......... 24
2.2 Природно-кліматичні умови.................................................... 25
2.3 Грунтовий покрив території населеного пункту................. 25
РОЗДІЛ ІІІ Проектні рішення щодо проведення нормативної
і експертної грошової оцінки земель, майна населених пунктів Кіндратівської сільської ради Сумського району Сумської області…........................................29
3.1 Грошова оцінка забудованих земель.......................................................29
3.2 Грошова оцінка земель, що використовуються як сільськогосподарські угіддя.................................................................................................................47
3.3 Методика експертної грошової оцінки земель та майна.....................53

РОЗДІЛ ІУ Еколого-економічне обґрунтування проектних рішень...................................................................................................................71

РОЗДІЛ V Техніка безпеки і охорони праці при виконанні обстежувальних і проектних робіт.............................................. 84

ВИСНОВКИ...................................................................................................... 93.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ............................................. 97








ВСТУП
У людства завжди існувало особливе ставлення до землі. Розуміючи її безумовну цінність для життя та діяльності, люди чи надавали землі статус безцінного дару природи, чи перетворювали її в товар. В цілому проявлялась і безпосередня залежність суспільства від землі як природного ресурсу, і той соціальний, економічний, правовий зміст, який набувала земля в системі суспільних відносин. Однак за будь-яких умов земля була об’єктом прискіпливого оцінювання її природних та суспільних властивостей. І це цілком виправдано, зважаючи на зацікавленість людства у її раціональному використанні та правильному розподілі.
Протягом останніх років здійснено комплекс заходів, спрямованих на подальше реформування земельних відносин, вдосконалення землеустрою, раціональне використання й охорону земель. Реформування земельних відносин торкається всіх галузей економіки та суспільного життя, землі повинні давати суттєві надходження до бюджету держави. Саме тут треба прискорено розвивати інститути власності на землю, іпотечні процеси, формувати і вдосконалювати нормативно-правові та економічні механізми щодо реалізації права на землю.
Практичне здійснення земельної реформи, впровадження приватної форми власності на земельні ділянки та платного характеру використання землі потребують економічного механізму регулювання земельних відносин, основою якого є оцінка земель.
Фактично жодна земельна реформа не обминала питання оцінки, яка виконувала роль важливого інструменту у регулюванні земельних відносин. Одночасно зміст земельної реформи визначав методологічну спрямованість оцінки, що іноді приводило до кардинальної зміни її парадигми залежно від того як вирішувалося питання земельної власності.
Як складова природи, земля надає основу для життєдіяльності людства, забезпечуючи його необхідними ресурсами та створюючи просторовий базис для економічної і соціальної діяльності. Як об’єкт власності, вона разом із робочою силою, капіталом та підприємництвом стає джерелом багатства та товаром, стосовно якого формується ціла низка майнових відносин. Тому у філософії оцінювання визначальне значення має розуміння саме двоїстої природи землі, яка одночасно є і складовою природи, і об”єктом власності.
Грошова оцінка земель є одним з важливих і актуальних питань сьогодення. І саме зараз, це питання посідає одне з провідних місць у розвитку ринку земель нашої країни і потребує значної уваги та прийняття конкретних рішень, щодо її запровадження.
З точки зору грошової оцінки земля розглядається як специфічне, нерухоме, майно, стосовно якого формується ціла низка прав, пов’язаних з його володінням, користуванням та розпорядженням, які власне і визначають її вартість. При цьому остання виникає лише тоді, коли земля конвертується у товар, що вважається корисним, бажаним і за який сплачуються гроші.
Наявність оцінки землі дає можливість органам місцевого самоврядування, поряд з нормативно-організаційними методами управління розвитком території, реалізувати свої повноваження на підставі створення економічних умов раціонального використання земель, забезпечити необхідну основу для формування фінансово-економічної бази місцевого самоврядування за рахунок плати за землю. Тобто успіх економічних перетворень в Україні, значною мірою, залежить від обгрунтованого реформування земельних відносин, і в першу чергу, від запровадження інституту приватної власності на землю, розвитку ринку землі, земельно-іпотечного кредитування, реєстрації прав на землю та об’єкти нерухомості тощо.
На сучасному етапі ринкових перетворень в Україні приватна форма власності на землю є фундаментом, на якому формується ринок землі і формуються земельні відносини. Ця норма визначена Земельним кодексом України [2], який відкриває новий етап у реформуванні земельних відносин. Грошова оцінка земель є економічним механізмом земельних відносин, приватизації земельних ділянок, земельно-іпотечного кредитування, оподаткування та становлення ринку землі.
Передача повного чи часткового права власності на землю вимагатиме визначення тих чи інших об’єктів земельної власності, чим і продиктована необхідність і актуальність грошової оцінки земель. Отже, актуальність її останнім часом зростає, а сфери застосування розширюються.
Грошова оцінка земель є складовою частиною державного земельного кадастру. Земельним кодексом України встановлено два різновиди грошової оцінки земель в Україні: нормативна і експертна.
Нормативна грошова оцінка різних категорій земель використовується, в основному, для цілей оподаткування. Основним призначенням експертної грошової оцінки є безпосередня підтримка ринку землі, яка полягає у встановленні оціночної вартості земельних ділянок при здійсненні різного роду трансакції з земельними ділянками (купівля-продаж, іпотека, дарування, міна тощо). Нормативно-методичне забезпечення експертної грошової оцінки дає можливість встановлювати різні види оціночної вартості земельної ділянки: ринкову, стартову при проведенні аукціонів, заставу, ліквідаційну та інші види.
Грошова оцінка земель населених пунктів здійснюється відповідно до чинного законодавства України з метою створення умов економічного регулювання земельних відносин при передачі землі у власність, у спадщину, при даруванні, купівлі-продажу земельної ділянки, оренді, ціноутворенні, визначенні ставок земельного податку.
Тема дипломного проекту була обрана для детального ознайомлення з методикою проведення нормативної та експертної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення. Об’єктом дипломного проектування є землі населених пунктів Кіндратівської сільської ради Сумського району Сумської області.
Дипломний проект на тему: ”Проект нормативної та експертної грошової оцінки земель, майна населених пунктів Кіндратівської сільської ради Сумського району Сумської області” складається з двох частин: текстової та графічної.
Текстова частина включає в себе п’ять розділів пояснювальної записки, де висвітлюються загальні відомості про об’єкт проектування і зроблені всі необхідні розрахунки, а також висновки, список використаної літератури. Назва розділів вказана в завданні на дипломне проектування.
Графічна частина складається з чотирьох креслень. Загальний об’єм пояснювальної записки до дипломного проекту складається із 112 сторінок, 18 таблиць, 4 малюнків, 4 додатків.
Список литературы ВИСНОВКИ

В дипломному проекті здійснено нормативну та експертну грошову оцінку земель, майна населених пунктів Кіндратівської сільської ради Сумського району Сумської області, а саме проведено економіко-планувальне зонування та вираховано середню вартість (забудованих земель) для економіко-планувальних зон, нормативну грошову оцінку земельних ділянок різного функціонального призначення в розрізі економіко-планувальних зон, виконано нормативну та експертну оцінку земельної ділянки комерційного використання.
Під час складання дипломного проекту, користуючись методичною та нормативно-правовою базою, проаналізовано вплив рентоутворюючих факторів на вартість забудованих земель в залежності від функціонального використання земель по економіко-планувальних зонах населених пунктів Кіндратівської сільської ради Сумського району Сумської області. Розглянуто основні фактори, які впливають на оцінну вартість земельних ділянок, значну увагу приділено врахуванню правового стану, в якому перебувають землі на дату оцінки, розглянуто організаційні, практичні аспекти здійснення нормативної оцінки грошової оцінки земель.
В результаті проведення розрахунків, виявлено якісний вплив інженерного облаштування на грошову вартість забудованих земель в залежності від функціонального використання земель по економіко-планувальних зонах, що суттєво впливає на загальну вартість земель населених пунктів, та розраховано розмір земельного податку та орендної плати за використання земель.
Виходячи з цього доведено що економічний ефект від підвищення рівня інженерного облаштування території та розширенню площ земель різного функціонального використання, що суттєво впливає на зміну рентоутворюючих факторів, вартості земель в населених пунктах.
Підвищення рівня витрат дозволяє через покращення рентоутворюючих умов підвищувати надходження грошових потоків до місцевих бюджетів, не кажучи вже про оздоровлення соціально-економічного життя в населених пунктах та здійснення державної політики ринкових перетворень на території населених пунктів України.
В першому розділі пояснювальної записки, приведений теоретичний огляд та обгрунтування теми дипломного проекту у правовому та методичному відношенні. Вказано, що грошова оцінка земель є економічним механізмом земельних відносин, приватизації земельних ділянок, земельно-іпотечного кредитування та становлення ринку землі. Висвітлені питання, що стосуються загальних понять про населені пункти, грошову оцінку земель населеного пункту, вказані основні нормативно-методичні документи, що використовуються при розрахунку грошової оцінки земель населених пунктів.
В другому розділі описані загальні відомості про населені пункти Кіндратівської сільської ради Сумського району Сумської області. До складу Кіндратівської сільської ради Сумського району Сумської областє входять такі населені пункти: с. Кіндратівка, с. Костянтинівка, с. Ленінське.
Село Кіндратівка є адміністративно-територіальним центром Кіндратівської сільської ради, воно розміщене в північно-східній частині сумського району на відстані 35 км від обласного центру – м. Суми. На півничний схід від села Кіндратівка розташовані села: Костянтинівка, Ленінське.
Основною структурно-планувальною одиницею населених пунктів є квартали з одноповерховою забудовою садибного типу. За функціональним призначенням територія селища відноситься, в основному, до сельбищної, де розміщені індивідуальна житлова забудова і громадські будівлі та територію сільськогосподарського призначення.
Третій розділ присвячений детальному розгляду нормативної та експертної грошової оцінки земель, майна населених пунктів Кіндратівка, Костянтинівка, Ленінське.
Грошова оцінка земель населених пунктів здійснюється в три етапа. Основним елементом базавої вартості земель є витрати на освоєння та облаштування території населеного пункту. Витрати на облаштування села Кіндратівка дорівнюють 1003000 грн, с. Костянтинівка – 186605 грн., с. Ленінське – 298000 грн.. Базова вартість земель по населених така: Кіндратівка – 6,80 грн., Костянтинівка – 4,44 грн, Ленінське – 4,0 грн..
Головним в земельно-оціночній структуризації є встановлення відносної однорідності території за рентоутворюючими факторами, які впливають на потенційну прибутковість та інші соціально-економічні переваги від використання земель населеного пункту. Після аналізу функціонально - планувальної структури населених пунктів було виділено 5 оціночних районів в с. Кіндратівка, в с.Констянтинівка – 2, в с. Ленінське - 3, які були об’єднанні у 2 економіко-планувальні зони по с. Кіндратівка, по с. Костянтинівка – 1, по с. Ленінське – 2..
Основною таксономічною одиницею для визначення грошової оцінки земель прийнято квартал певної економіко-планувальної зони населеного пункту. В межах кварталу оцінюються всі землі в залежності від їх функціонального використання та місцерозташування.
В основу визначення грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення покладено рентний доход, що створюється при виробництві зернових культур, який розрахований за даними економічної оцінки земель, проведеної в 1988 року.
В основу грошової оцінки несільськогосподарських земель за межами населених пунктів, залежно від їх функціонального використання, покладається капіталізований рентний доход або нормативний середньорічний економічний ефект, що створюється внаслідок використання відповідних земельних ділянок.
Як уже зазначалося раніше, в Україні встановлено два різновиди грошової оцінки: нормативна і експертна. Експертна грошова оцінка, на відміну від грошової (нормативної) оцінки, базується на принципах кон”юктури ринку, найкращого і найбільш ефективного використання, очікуваних змін та доданої прибутковості землі.
Нами розглянутий приклад розрахунку нормативної та експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення комерційного використання. Експертна оцінка була проведена за двома методичними підходами, в ході розрахунків отримані наступні результати:
- вартість об’єкта методом нормативної грошової оцінки – 32732,41 грн;
- вартість об’єкта методом капіталізації чистого доходу - 14994 грн;
- вартість об’єкта методом зіставлення цін продажу подібних ділянок –
- 7 496 грн.;
Спираючись на аналіз даних про об’єкт оцінки – земельну ділянку комерційного використання площею 971 кв.м., її фізичні характеристики, правовий стан, особливості місцерозташування та використання, а також враховуючи економічну ситуацію та кон’юктуру ринку нерухомості, що склалася в Сумській області, експерт прийшов до висновку, що найвірогіднішу ціну, яка відображає ринкова вартість, становить 7 496 гривень або 7,72 грн./ кв.м.
В четвертому розділі розглянуті питання, що стосуються оподаткування та орендної плати, приведені розрахунки визначення земельного податку та орендної плати в розрізі земель різного функціонального використання.
П”ятий розділ присвячений розгляду питань техніки безпеки та охорони праці при виконанні обстежувальних і проектних робіт.







СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Конституція України від 28 червня 1996року // Земельні відносини в Україні: Законодавчі акти і нормативні документи/ Держкомзем України.-К.: Урожай, 1998.
2. Земельний кодекс України // Сільський час.-2001р. № 66.
3. Про плату за землю: Закон України від 3 липня 1992 р в редакції Закону від 19 листопада 1996 р.// Новітне земельне законодавство України: Збірник нормативно-правових актів.-Х.: ТОВ “Одісей”, 2004.
4. Про оренду землі: Закон України від 6 жовтня 1998 р. // Новітне земельне законодавство України: Збірник нормативно-правових актів.-Х.: ТОВ “Одісей”, 2004.
5. Про систему оподаткування: Закон України від 18 лютого 1997р. // ВВРУ.- 1997.-№16.
6. Про оподаткування прибутку підприємств: Закон України від 22 травня 1997р.// ВВРУ.-1997.-№27.
7. Про податок на додану вартість: Закон України // ВВРУ.-1997.- №21.
8. Про фіксований сільськогосподарський податок: Закон України // ВВРУ.-1999.-№5-6.
9. Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні: Закон Ураїни // ВВРУ.-2001.-№ 47.
10. Про охорону навколишнього природного середовища (витяг): Закон України// ВВРУ.-1998.-№ 1861.
11. Про охорону праці: Закон України від 24 листопада 1992р.
12. Про приватизацію і оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення для здійснення підприємницької діяльності: Наказ Президента України від 12 липня 1995 року.
13. Про землеустрій: Закон України від 22 травня 2003 р // Новітне земельне законодавство України: Збірник нормативно-правових актів.-Х.: ТОВ “Одісей”, 2004.
14. Про оцінку земель: Закон України від 11 грудня 2003 р // Новітне земельне законодавство України: Збірник нормативно-правових актів.-Х.: ТОВ “Одісей”, 2004.
15. Про іпотеку: Закон України від 5 червня 2003 р // Новітне земельне законодавство України: Збірник нормативно-правових актів.-Х.: ТОВ “Одісей”, 2004.
16. Про заходи, щодо розвитку та регулювання ринку земель населених пунктів, інших земель несільськогосподарського призначення: Указ Президента України від 4 листопада 2000 року № 168.
17. Методика грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів: Постанова Кабінету міністрів України від 23 березня 1995р.// Земельні відносини в Україні: Законодавчі акти і нормативні документи/ Держкомзем України.-К.: Урожай. 1998.
18. Про експертну оцінку земельних ділянок не сільськогосподарського призначення: Постанова Кабінету Міністрів України від 16.06.1999// Землевпорядний вісник.-1999.-№3.
19. Про методику грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення: Постанова Кабінету Міністрів України від 30 травня 1997.//Земельні відносини в Україні: законодавчі акти і нормативні документи/ Держкомзем України.-К.: Урожай, 1998.
20. Методика експертної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення: Постанова Кабінету Міністрів України від 1 червня 1999р. // Землевпорядний вісник.-1999.-№3.
21. Про приватизацію державного майна: Закон України від 20 грудня 2001 р.// Землевпорядний вісник.-2001.
22. Про затвердження Методики оцінки майна: Постанова Кабінету Міністрів України віж 10 грудня 2003р. №1891 // Урядовий кур”єр.-2004.- №21
23. Про вдосконалення ведення Державного земельного кадастру в зв”язку з його автоматизацією: Наказ Державного Комітету України по земельним ресурсам від 03.09.1999р.// Землевпорядний вісник.-1999.-№3.
24. Порядок проведення індексації грошової оцінки земель: Постанова Кабінету Міністрів України від 12 травня 2000р.// Спеціаліст з експертної оцінки землі в умовах України: Збірник документів.-Харків.-2001.
25. Тимчасові методичні вказівки по складанню кадастрових планів обмежень і обтяжень щодо використання земель: Наказ Державного Комітету України по земельним ресурсам від 04.08.1999р.// Землевпорядний вісник.-1999.-№3.
26. Методичні вказівки щодо розроблення технічного паспорта земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка підлягає продажу: Постанова Кабінету Міністрів України від 16 квітня 1999 року //Землевпорядний вісник.-1999.- № 2.
27. Земельні відносини в Україні: Законодавчі та нормативні документи / Держкомзем України.-К.: Урожай, 1998р-816с.
28. Андріїшин М.О. Про нормативну оцінку землі і плату за землю // Сільські обрії.-1995.- № 7-8.
29. Дехтяренко Ю.Ф. Лихогруд М.Г. Манцевич Ю.М. Палеха Ю.М. Методичні основи грошової оцінки земель в Україні.-Київ: Профі, 2002.- 256с.
30. Ступень М.Т, Гулько Р. Й., Микула О.Я., Шпік Н.Р. Кадастр населених пунктів: Підручник.- Львів: «Новий Світ – 2000», 2004.- 336 с.
31. Третяк А.М. Історія земельних відносин і землеустрою в Україні: Навчальний посібник.-К.: Аграрна наука, 2002.-280 с.
32. Теоретичні основи державного земельного кадастру: Навч. посібник / М.Т. Ступень, Р. Й. Гулько, О.Я. Микул та ін.; за заг. ред. М.Г. Ступеня.- Львів: «Новий Світ – 2000», 2003.- 336 с.
33. Про присвоєння кадастрового номера земельній ділянці для ведення Державного реєстру земель: Вказівка Держкомзему України від 20 березня 2002 року № 12.
34. Л.Ф. Козьмук Проблеми кадастрового землеустрою в містах в сучасних умовах // Землевпорядний вісник.-1999.- № 2.
35. Державні будівельні норми України ДБН 360-92**.
36. Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів СН- 17396. № 173-96.
37. Юрченко А.Д. Концептуальні засади розвитку земельних відносин у містах // Землевпорядний вісник.-1999.- № 3.
38. Панчук О.Я. Місце державного земельного кадастру в системі управління земельними ресурсами // Землевпорядний вісник.-1999.- № 2.
39. Розумний І.А. Питання науково-методичного удосконалення грошової оцінки земель сільських населених пунктів // Землевпорядний вісник.-1999.- №3.
40. Вервейко А.П., Глазунова В.М. Земельний кадастр населених пунктів: Методичні вказівки до складання курсової роботи для студентів спеціальності 6070900 землевпорядкування та земельного кадастру.-ХДАУ.- 2000.
41. Давидюк А.Г. Дудко Д.В. Іващенко В.М. Проблеми системи кадастрової структуризації // Землевпорядний вісник.-2001.- № 3.
42. Кабакова С.И. Економические проблеми использования земель в строительстве.-М.: Стройиздат, 1991г.-156с.
43. Третяк А.М. Автоматизована аналітично-інформаційна система “Грошова оцінка та оподаткування земель в Україні”// Землевпорядний вісник.-1999.- № 2.
44. Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Держкомзему України, Держкоммістобудування України від 24.11.1995 р // Земельні відносини в Україні: Законодавчі акти і нормативні документи / Держкомзем України.-К.: Урожай, 1998.- 816 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.